سفر لرستان

هفته پیش که نبودم همون رفتم نمایشگاه لرستا ن جاتون خیلی خالی بود مردم بسیار خوب، مهربان و مهمان نوازی داشت من که واقعاً شرمنده رفتارشون شدم هر کی میومد نمایشگاه همین که میدونست ما از مشهد اومدیم کلی تعارف می کرد. اما حیف از اینکه خود خرم آباد چیزی به عنوان مرکز یه استان نداشت. یه شهر محروم که هیچ صنعتی توش نیست حالا مردم دلشون رو به همون پروژه پتروشیمی خوش کردند که تا اونم راه بیفته کلی طول میکشه. ولی چند آثار باستانی خیلی زیباداشت.  یکیشون قلعه فلک و الافلاک بود که متعلق به دوره ساسانی است بر روی تپه بلندی در وسط شهر فرار داره که خیلی قشنگ بود مخصوصاً که نور پردازی شبش بسیارخیره کننده بود من که از پنجره اطاقم  هر از گاهی یه نظر به بیرون می انداختم مخصوصِ واسه دیدن قلعه . روی هم رفته مسافرت خوبی بود آدم با فرهنگ اونجا آشنا میشه که این خودش خیلی خوبه. به قول جلال آل احمد که الان دارم کتاب نامه های جلال به سیمین دانشور در سفر آمریکای دانشور رو  میخونم  نوشته تو بگذار چشمهایت از دنیا پر بشود . آدم هر چی بیشتر ببیند و بیشتر بشنود و بیشتر تجربه کند بیشتر عمر کرده است.
خلاصه این سفرما هم تجربه خوبی بود چون من اصلأ اون سمت کشور رو ندیده بودم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد