دعوتنامه

یک هفت، هشت سالی هست که مشاهیر (پسرم) به صورت حرفه‌ای در تیم منتخب خراسان شنا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و تو این دو سال اخیر هم دعوت به تیم ملی شده، البته تا آخر امسال در رده سنی ۱۳- ۱۴ سال است و از سال جدید وارد ۱۵ سال میشه. حالا تو این همه سال هیئت شنا با این که مشاهیر جزو بهترینهای شنای کشور و هر ساله مدال آور بوده هیچ تشکر یا قدردانی از شناگر نکرده مگز جز یکی دو مورد و مسابقات آموزشگاهها، که اونم خود آموزش و پرورش هر سال یک جایزه‌ای میداد و از دو سال اخیر اونم حذف کردند. حالا بعد از این همه سال چهارشنبه شب هیئت شنای خراسان از شناگران برتر همراه با خانواده‌هاشون دعوت به عمل آورده بود تا هم یک تشکری از شناگران کرده باشد و هم جلسه‌ی پرسش و پاسخ با خانواده‌ها را داشته باشند. حالا ما که تا رسیدیم یک ساعت از جلسه گذشته بود و دیدیم که رئیس تربیت بدنی در حال سخنرانی حرفهای تکراری و تعریف و تمجید از خود است و طبق معمول مادرها که فقط انگشت شمار بودند (در حدود ۴ نفر) و بقیه حاضرین پدرها بودند. بالاخره آقای رئیس رو کرد به حضار و گفت حالا اگر کسی پرسشی دارد ما اینجا هستیم و پاسخگو به سوالات شما می‌باشیم. باز هم طبق معمول همه مثل مجسمه نشسته و حرفی نزدند و تازه یکیشون هم کلی به خاطر زحماتشون تشکر و قدردانی کرد و آقای رئیس هم کلی خوشحال شد و گفت پس چقدر عملکرد ما خوب بوده و هیچ عیب و نقصی نداشتیم چون کسی کوتاهی ندیده و سوالی ندارد. بعد رو کرد به مادرها و گفت شما هم اگر حرفی دارید ما میشنویم. من هم یک نگاهی به اطراف انداختم دیدم نخیر هیچ یک از مادرها حرفی برای گفتن ندارند، من هم بلند شدم و به عملکرد اونها تو این سالها خرده گرفتم و گفتم برنامه‌های شما مدون و مرتب نیست، خلاصه اونم توضیحات خودش را داد و قرار شد که پیگیری کنند، حالا چقدر موثر واقع شود خدا میدونه ولی مهم اونه که حرفم رو زدم. البته من جزو معترضین چند سال پیش بودم چون بچه‌های بیچاره را در هوای تابستون با اون آفتاب سوزان مجبور به تمرین میکردند و تمام بدنهاشون با وجودیکه کرمهای ضد آفتاب مخصوص شنا رو استفاده میکردیم می‌سوخت و بعضی‌ها که تاول میزدند. من را از همان زمان می‌شناسد و هر وقت هم حرفی شده تو جلساتش گفته که به دلیل اعتراض مادرها ما مجبور شدیم استخر ۵۰ متر پوشیده بسازیم و دیگه تو این چند سال اخیر بچه‌ها رو زیر نور آفتاب تمرین نمی‌دادند. خب وقتی که همه اعتراض کنند دیگه اونا هم حساب کار دستشون میاد و بیشتر توجه میکنند. 

حالا این هفته تمام تیمها از سراسر ایران رکوردگیری دارند و امیدی هست که تیم خراسان تو این رده سنی حداقل یک رکورد را با اختلاف زیاد جابجا کند. حالا باز خبرش رو براتون مینوسم.